Будь-який
учень потребує такого навчання, яке забезпечувало б розвиток творчого мислення,
самостійності й активності в навчальній діяльності, уміння набувати нові для
себе знання.
Тому
застосування ІКТ у навчальному процесі на сучасному етапі стає життєвою
потребою, оскільки ці технології дозволяють ускладнити зміст навчального
матеріалу, збільшити обсяг теоретичного матеріалу, сприяють виконанню учнями
індивідуальних завдань, упровадженню науково-дослідницької, пошукової,
експериментальної, проектної діяльності, створюють умови для реалізації
природних обдарувань особистості.
треба зазначити,
що системне застосування ІКТ в роботі учителя-словесника повинне носити
виважений характер. Спектр знань, умінь і навичок, які учитель мови і
літератури має перетворити в життєві компетенції учнів, доволі широкий і
різноаспектний. Тому вибір технологій навчання залежить від поставлених завдань.
Отже, завдання рядового
вчителя в інформаційному суспільстві полягає в тому, щоб навчитися:
· орієнтуватися серед
розмаїття сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, знати й розуміти їх
методичний потенціал;
· досконало володіти цими
технологіями, щоб не лише застосовувати їх у роботі, а й передавати цей досвід
учням і колегам.
основні напрямки
використання методичного потенціалу ІКТ в роботі учителя-словесника:
· Формування стійкого
інтересу учнів до навчального предмету на всіх етапах уроку, що призводить до
підвищення якості знань;
· Підготовка до ЗНО
(зручними тут є тренінгові програми);
· Активізація творчого
потенціалу учнів через використання в позаурочній та виховній роботі сучасних
комп’ютерних технологій;
Наукові
дослідження з використанням можливостей мережі Інтернет, що дозволяє
використовувати світові інформаційні ресурси, брати участь у житті світової
наукової спільноти.
Незамінними помічниками, завважте – не основою, а інструментом, стають ІКТ
при роботі з обдарованими дітьми, тому що вони отримують нові можливості
випробувати себе в новому виді діяльності, що спонукає їх до самореалізації
через творчість і спілкування.
Отже,
педагогічне кредо сучасного вчителя повинно бути таким: не протиставляти
інновації і традиції, а збагачувати перевірені століттями методи новими
технологіями.
Немає коментарів:
Дописати коментар