вівторок, 29 жовтня 2013 р.

Місце й значення ІКТ у роботі вчителя-словесника

Будь-який учень потребує такого навчання, яке забезпечувало б розвиток творчого мислення, самостійності й активності в навчальній діяльності, уміння набувати нові для себе знання.
Тому застосування ІКТ у навчальному процесі на сучасному етапі стає життєвою потребою, оскільки ці технології дозволяють ускладнити зміст навчального матеріалу, збільшити обсяг теоретичного матеріалу, сприяють виконанню учнями індивідуальних завдань, упровадженню науково-дослідницької, пошукової, експериментальної, проектної діяльності, створюють умови для реалізації природних обдарувань особистості. 
треба зазначити, що системне застосування ІКТ в роботі учителя-словесника повинне носити виважений характер. Спектр знань, умінь і навичок, які учитель мови і літератури має перетворити в життєві компетенції учнів, доволі широкий і різноаспектний. Тому вибір технологій навчання залежить від поставлених завдань.
Отже, завдання рядового вчителя в інформаційному суспільстві полягає в тому, щоб навчитися:
·  орієнтуватися серед розмаїття сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, знати й розуміти їх методичний потенціал;
·  досконало володіти цими технологіями, щоб не лише застосовувати їх у роботі, а й передавати цей досвід учням і колегам.
основні напрямки використання методичного потенціалу ІКТ в роботі учителя-словесника:
·  Формування стійкого інтересу учнів до навчального предмету на всіх етапах уроку, що призводить до підвищення якості знань;
·  Підготовка до ЗНО (зручними тут є тренінгові програми);
·  Активізація творчого потенціалу учнів через використання в позаурочній та виховній роботі сучасних комп’ютерних технологій;
Наукові дослідження з використанням можливостей мережі Інтернет, що дозволяє використовувати світові інформаційні ресурси, брати участь у житті світової наукової спільноти.
Незамінними помічниками, завважте – не основою, а інструментом, стають ІКТ при роботі з обдарованими дітьми, тому що вони отримують нові можливості випробувати себе в новому виді діяльності, що спонукає їх до самореалізації через творчість і спілкування.

Отже, педагогічне кредо сучасного вчителя повинно бути таким: не протиставляти інновації і традиції, а збагачувати перевірені століттями методи новими технологіями.

Немає коментарів:

Дописати коментар